Bestil i åbningstiden og få afsendt dine varer samme dag! Fri fragt med DAO365 ved køb over 500,- DKK!

Handelsbetingelser

HANDELSVILKÅR

E-handelsvilkår hos ROYALL.DK

 

Nedenstående e-handelsvilkår er opdelt i 3 dele:

 

1. Generel information om ROYALL.DK og køb af varer i webshoppen.

2  Betingelser vedrørende købsaftalen.

3  Databehandling og generelle forbehold.

 

Når du handler på ROYALL.DK, skal du være bekendt med vores vilkår, som du kan læse nedenfor.
Har du spørgsmål vedrørende vores vilkår, varer eller andet, er du altid velkommen til at kontakte os.

 

Adresse:
ROYALL

Østergågade 27
4800 Nykøbing F.
CVR: 40532862

Tlf.: (+45) 42 52 94 49

E-mail: support@royall.dk

 

Når der i vilkårene står ROYALL.DK, refererer det til webshoppen på web-adressen www.ROYALL.DK.dk

 

1. Generel information om ROYALL.DK og køb af varer i webshoppen

 

1.1 Generelle oplysninger om ROYALL.DK

Virksomhedens juridiske navn: Bee2Bee ApS
Selskabsform: Anpartsselskab
CVR-nummer: 40532862
Etableringsår: 2018

 

1.2 - Kunder hos ROYALL.DK

Alle er velkomne til at handle hos ROYALL.DK - dog skal du være minimum 18 år.
For at kunne handle hos ROYALL.DK er det en forudsætning, at du i forbindelse med et køb accepterer disse vilkår.
Når du markerer, at du accepterer vores betingelser, anses dette for at udgøre en aftale mellem dig og ROYALL.DK, hvorefter begge parter er bundet af vilkårene.

 

1.3 - Bestilling og bekræftelse af varer hos ROYALL.DK

Hos ROYALL.DK finder du vores varer i de forskellige varemenuer.

Du vil normalt kunne finde yderligere information om hver enkelt vare.

For alle varer gælder det, at priserne er inkl. moms.

Priserne er gældende inden for Danmarks grænser.

Vi sender også til resten af verden, dog mod ekstra fragtomkostninger.

På ROYALL.DK, kan aftaler kun indgås på sproget dansk.

Vare som ikker er godkendt i Danmark i følge Sikringsstyrrelsens liste *, kan ikke sælges og sendes til danske kunder. Vare som ikke er godkendte, kan godt sendes til andre EU lande, som ikke har lovgivning omkring produktet.

Har du spørgsmål eller lignende vedrørende varer eller bestillinger, kan du få yderligere information og svar fra os via e-mail eller telefon.

* Liste kan ses her.

Bestilling af varer hos ROYALL.DK foregår på følgende måde:

De varer du vil bestille, skal du lægge i "Indkøbskurv" ved at klikke på knappen med teksten ”KØB DENNE VARE”.

Du kan derefter finde varerne ved at klikke på "Se indkøbskurven” til højre i toppen af hjemmesiden. 
I indkøbskurven har du for hver enkelt vare mulighed for at ændre antallet af varer, eller helt slette varen.

Selve bestillingen af varer sker ved at klikke på knappen "Næste >>", hvorefter du kommer til en side, hvor du skal indtaste oplysninger om dig som kunde.

Når du første gang handler hos ROYALL.DK, vil dine oplysninger blive gemt i vores database, hvilket er påkrævet for, at vi kan behandle din bestilling.

På denne side kan du altid redigere dine kundeoplysninger og leveringsadresse. Det er også på denne side, at du:

- Kan se vores leveringsmetode
- Kan se vores betalingsmetoder
- Kan se din ordre
- Skal godkende vores e-handelsbetingelser, der som minimum lever op til de gældende juridiske e-handelslovgivninger. – disse skal man godkende ved hvert enkelt køb.

På næste side skal du indtaste dine kreditkortoplysninger for at betale for varen.

Bemærk, at når du klikker på knappen "GODKEND OG BETAL >>" på dette trin i bestillingen, bliver din bestilling gennemført.

Du kommer derefter til en side, som er en bekræftelse på din bestilling.

Vi råder dig til at udskrive bestillingen, så du har et skriftligt bevis på den.

Du vil dog også få tilsendt en bekræftelse pr. e-mail.

På siden, hvor du godkender ordren og vores handelsvilkår, vil du kunne se en udspecificeret regning indeholdende alle priser og eventuelle gebyrer.

Hvis du vil foretage ændringer og rettelser i din bestilling, inden du godkender ordren og gennemfører betalingen, skal du klikke på "Se indkøbskurven” til højre i toppen af hjemmesiden.

Når du har godkendt ordren, vil du efterfølgende modtage en ordrebekræftelse på e-mail.

Denne e-mail tjener tillige som kvittering på din bestilling.

Ordrebekræftelsen indeholder som hovedregel følgende:

- Vores navn og adresse
- Ordrenummer, ordredato og betalingsmetode
- Dine kundedata
- En kort beskrivelse af varen
- Prisen for varen inkl. moms plus alle andre afgifter, herunder bl.a. leveringsomkostninger

 

 

2. Betingelser vedrørende købsaftalen

 

2.1 - Betaling af varer hos ROYALL.DK

Du har følgende betalingsmuligheder:

Onlinebetaling med Dankort, Visa Electron, MasterCard og VISA igennem PAYPAL.

Først når vi har afsendt varerne, trækker vi beløbet på din konto. 

 

2.2 - Levering hvor, hvordan og hvornår

Vi sender til hele verden, dog mod ekstra fragtomkostninger 

Som transportform benytter vi DAO - Home eller i nogen tilfælde GLS. 

Vores leveringstid er normalt 1-3 dage.

Der kan ved særlige ordrer forekomme afvigelser i forhold til vores normale leveringstid. Det kan være tilfældet, hvis en bestilling eksempelvis omfatter mange enheder og/eller visse varer ikke er på lager.

Bemærk, at hvis din ordre indeholder en vare i restordre, kan du altid afbestille ordren.

Levering af varer fra ROYALL.DK anses for sket, når varen er leveret af den ønskede fragt mulighed, DAO, eller GLS.


Såfremt din pakke ikke er blevet leveret, skal der gøres opsigelse inden for 5 hverdage fra varen skulle være leveret, så der kan igangsættes en efterlysning på pakken. Såfremt dette ikke sker inden for de 5 hverdage fra pakken skulle være leveret, er det ikke muligt at spore pakken og derfor anses pakken som leveret og derfor for eget ansvar. 

2.3 - Leveringsomkostninger for dig som kunde 

Leveringsomkostningerne for transport er gratis ved køb af mere end DKK 500 Kr. Hvis du køber for under DKK 500, koster DAO DKK 49 i Danmark.

 

2.4 - Fortrydelse

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at ringe til vores kundeservice. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 49 (op til 20 kg med GLS).

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1.    Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

2.    Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 

3.    Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- Du bryder forseglingen på varer, om af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

- Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

 

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

ROYALL.DK

Østergågade 27

4800 Nykøbing Falster

”RETUR”

 

Vi modtager IKKE pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

2.5 - Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Med mindre andet er angivet direkte i beskrivelsen for en vare, så gælder det, at på alle varer, som du køber hos ROYALL.DK, har du 2 års reklamationsret.

Såfremt en producent yder en længere frist for reklamationsret, er du naturligvis omfattet af denne frist.

Alle varer, der indenfor reklamationsrettens frist går i stykker eller ophører med at virke efter hensigten, vil blive repareret uden omkostninger for dig, med mindre varens defekt skyldes, at du har betjent varen åbenlyst fejlagtigt, at du har forsøgt at modificere eller ændre varen, eller at du har misbrugt varen.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder vil din reklamation altid være rettidig.

ROYALL.DK tilbyder, at du i stedet for reparation af den defekte vare kan vælge at modtage en tilsvarende vare.

Når du indenfor reklamationsrettens frist sender en vare til os med henblik på reparation, så vil de rimelige fragtomkostninger, som du i den forbindelse får, blive godtgjort af os, ved at vi refunderer beløbet til dig.

Når du fremsender varen til os, bør du gøre brug af fragtmand eller Post Danmark.

Du skal vedlægge en fyldig fejlbeskrivelse af varens defekt og en kopi af købsfakturaen.

Varen vil som hovedregel blive repareret eller ombyttet til en tilsvarende indenfor ca. en uge. Såfremt der forekommer specielle forhold, som gør det umuligt, at klare reparationen eller ombytningen indenfor en uge, kan det dog trække længere ud.

Varen vil efter udbedring af defekten blive sendt til dig uden yderligere omkostninger for dig.

Når du sender en vare til os med henblik på reparation, beder vi dig sende varen til vores adresse, der er angivet øverst på siden.

 

 

3. Databehandling og generelle forbehold

 

3.1 - Persondata – registrering og behandling

Når du indtaster dine data, og ROYALL.DK dermed registrerer dem, skal du informeres om følgende:

 

3.1.1 - Hvilke kundedata

Dine data som kunde kan være dels obligatoriske, dels valgfri.

Obligatoriske data er: Navn, adresse, postnummer, telefonnummer og e-mail.  

 

3.1.2 - Formål med dine kundedata

Du skal indtaste dine kundedata, således at vi har mulighed for dels at ekspedere ordrer til dig, dels at kunne komme i kontakt med dig, hvis der skulle mangle informationer til leveringen af de bestilte varer.

Dine kundedata bliver behandlet fortroligt, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos ROYALL.DK.

Vi gemmer dine kundedata så længe, at vi overholder de forpligtelser, som vi er underlagt i henhold til årsregnskabs- og bogføringsloven. Her er typisk tale om 5 år beregnet fra tidspunktet, hvor et køb foretaget af dig. Data vil i den forbindelse være faktura og betalingstransaktion, således at disse er beskyttet mod ødelæggelse eller misbrug.

Tilmelder du dig 

ROYALL.DK videregiver eller sælger ikke dine oplysninger til tredjemand. Enhver undtagelse herfra kan og vil kun ske med din personlige accept. 

Det er dit ansvar, at dine personlige data til enhver tid er korrekte.

 

3.1.3 - Den dataansvarlige

Alle shopservere, som benyttes til lagring af dine kundedata er placeret hos et internationalt hostingcenter, der er en anerkendt udbyder af shop- og hostingløsninger på Internet.

Den løsning, som vi benytter os af, omfatter et sikkerhedsniveau på allerhøjeste niveau.

Betalingssystem:

Betalingssystemet er godkendt, og servere, hvorpå løsningen og betalingssystem foregår, står placeret i sikrede serverrum med tyverialarm, nødstrømsanlæg, aircondition og overvågning.

 

3.1.4 - Indsigt og indsigelse

Du har ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger ROYALL.DK har registreret om dig. Du har desuden ret til at få foretaget ændringer i oplysningerne.

I så fald kan du rette henvendelse til os via mail eller per telefon. 

ROYALL.DK er naturligvis også behjælpelig med at besvare spørgsmål om beskyttelse af personoplysninger.

 

3.1.5 - Automatisk indsamling af oplysninger, der ikke er personhenførbare

Når du besøger ROYALL.DK.dk – og enhver anden hjemmeside – efterlader du nogle elektroniske spor, som beskrives nedenfor.

Det er ud fra disse oplysninger IKKE muligt at genkende enkelte personer og dermed heller ikke dig.

www.ROYALL.DK.dk gør brug af cookies, som identificerer din computer overfor vores websted. Cookies benyttes som regel til at sende brugere en personligt tilpasset webside, og de bruges også for at danne eksempelvis en "indkøbskurv", når du bestiller varer.

Cookies kan altid fjernes fra din browser, og du vil i de fleste browsere kunne finde vejledning til dette under hjælp.

Din browser videresender standardmæssigt oplysninger til de internetsider, som den besøger. Det er først og fremmest visse oplysninger om din pc. Der er som hovedregel tale om din ip-adresse (din adresse på Internet) samt browserfabrikat og versionsnummer.

De oplysninger, som vi får på denne måde, og som ikke er personhenførbare, bruger vi udelukkende i forbindelse med driften af hjemmesiden og til at forbedre vores hjemmeside.

 

3.2 - Betaling over Internet

Når du ved køb på ROYALL.DK.dk betaler med betalingskort, bliver data krypteret under transmissionen på internet.

Det betyder, at der bliver oprettet en krypteret forbindelse mellem dig og ROYALL.DK.dk, så eksempelvis kreditkortoplysninger ikke kan læses eller opfanges af andre.

En sådan forbindelse (SSL-forbindelse) kan genkendes på, at der i din browsers statuslinje er et låseikon, hvor låsen er lukket. Typisk vil der også fremkomme en dialogboks, som gør dig opmærksom på, at du er på vej over på en sikker side.

ROYALL.DK.dk har en indløsningsaftale med Nets, hvilket indebærer, at vi opfylder meget høje krav til sikkerheden på ROYALL.DK.dk, og for at tilvejebringe en maksimal sikkerhed af dine betalingskortoplysninger, gemmer vi ikke disse oplysninger.

Vi beholder udelukkende en kvittering fra PAYPAL, som gør, at vi kan trække det beløb, som du har accepteret.

I den forbindelse gør vi opmærksom på, at betalingstransaktionen ikke gennemføres endeligt, førend den købte vare er afsendt fra vores lager.

 

3.3 - Forbehold

 

3.3.1 – Produktinformation

Der tages forbehold for ukorrekt billedmateriale.

Desuden tager vi forbehold for prisstigninger, valutaændringer og afgiftsændringer.

 

3.3.2 - Ansvarsbegrænsning

Fremsættes et erstatningskrav overfor ROYALL.DK, vil dette blive opgjort i henhold til dansk rets almindelige erstatningsregler.

ROYALL.DK har dog i intet tilfælde ansvar for driftstab, tabt fortjeneste eller andet indirekte eller afledt tab.

 

3.3.3 - Force Majeure

Skulle levering være forhindret på grund af force majeure, fritager det ROYALL.DK for ethvert ansvar, og ROYALL.DK forbeholder sig ret til helt eller delvist at annullere aftalen, eller udskyde leveringen med den af forhindringen forårsagede forsinkelse ud over den i aftalen fastsatte leveringsfrist.

Under force majeure henhører blandt andet arbejdskonflikter, krig eller militærindkaldelse, blokade, afspærringer, politiske uroligheder, stats indgriben af en hvilken som helst art, mangel på drivkraftmidler eller omstændigheder i øvrigt, som ligger uden for ROYALL.DK's kontrol, og som påvirker ROYALL.DK’s muligheder for at opfylde vores leveringsforpligtelser.

 

3.3.4 - Jobsøgning

Hvis du vælger at sende en jobansøgning til ROYALL håndterer vi dine oplysninger fortroligt. 
Kun betroede medarbejdere, for hvem processen er relevant, har adgang til ansøgninger samt behandling af disse. 

Vi kan opbevare din ansøgning i op til 6 måneder efter modtagelse. 
Elektroniske filer samt eventuelle fysiske ansøgninger opbevares aflåst. 
Efter 6 måneder vil materialet blive slettet og/eller makuleret. Du kan såfremt ønsket, og som nævnt i disse betingelserne pkt. 3.1.4, altid få ændret i dine oplysninger. 

Ligeledes har du ret til at få slettet dine oplysninger og få dem udleveret på et elektronisk medie.
Ønsker du at blive slettet, kontakt da vores kundeservice på: support@royall.dk.

 

3.5 – Andet

Disse vilkår er sidst opdateret medio maj 2020.

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os. 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk 

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”  

 

ROYALL - 2020 / Bee2Bee ApS